Google Display

Τι είναι τα Google Display Ads;

Είναι banners με διαφημίσεις που εμφανίζονται σε sites τρίτων, συνήθως publisher, όπως είναι τα ειδησεογραφικά, αθλητικά, ψυχαγωγικά, χρηματοοικονομικά websites, αλλά και στο δίκτυο του Gmail.

  • Responsive banner 
  • Custom banner
  • Dynamic banner
  • Product banner
  • Gmail banner

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα των Google banner ads;

  1. Έχουν χαμηλότερη χρέωση cpc/cpm από τα google search ads.
  2. Έχουν οπτική απεικόνιση, άρα ένα δυνατό design μπορεί να τραβήξει τα βλέμματα και να κερδίσει το ενδιαφέρον.
  3. Εμφανίζονται σε μεγάλο πλήθος ατόμων, άρα έχει μεγάλο visibility.
  4. Στοχεύουν το κοινό βάσει δημογραφικών στοιχείων, ενδιαφερόντων ή συγκεκριμένων sites που επισκέπτεται.
  5. Επαναπροσεγγίζουν άτομα που είχαν μπει στο sites σας και αποχώρησαν χωρίς να ολοκληρώσουν την επιθυμητή ενέργεια-στόχο, στην περίπτωση του Remarketing. 
  6. Προσεγγίζουν κοινό που μπορεί να μην έψαχνε ή γνώριζε το προϊόν/υπηρεσία.
  7. Δημιουργούν μια επιθυμία – ανάγκη στο κοινό που μπορεί πριν να μην υπήρχε. Για παράδειγμα, ένας άντρας μπορεί να δει ένα display banner ad για ένα smartwatch και να του δημιουργηθεί η επιθυμία για αγορά ενώ πριν δεν την είχε.

Ποια είναι τα μειονεκτήματα των Google banner ads;

  1. Η απόδοση δεν μπορεί να είναι ίδια με τα search ads λόγω του intent του χρήστη, καθώς στο search network ο χρήστης ψάχνει για κάτι, άρα το ενδιαφέρον του είναι πιο έντονο.
  2. Για τον ίδιο λόγο ο χρήστης στο search ad θα πραγματοποιήσει πιο άμεσα μια αγορά, ενώ στο display network το χρονικό διάστημα που θα κάνει click στην διαφήμιση μέχρι την τελική αγορά μπορεί να είναι μεγαλύτερο.

Πότε επιλέγουμε τα google display ads vs google search ads;

Είναι το καταλληλότερο μέσο για να:

  • Προσεγγίσετε νέο κοινό, όπως για παράδειγμα το Treat the Mama, που θέλει να προσεγγίσει νέες μαμάδες.
  • Αυξήσετε το brand awareness σας, είτε πρόκειται για επιχείρηση όπως κάνουμε εμείς για το digital marketing agency μας είτε πρόκειται για προσωπικό brand, όπως κάνει για το επαγγελματικό της προφίλ, η Life Coach Ειρήνη Σαβαλάν.
  • Διαφημίσετε ένα νέο προϊόν, υπηρεσία ή site, όπως για παράδειγμα το Baby Playtime, που προτείνει ποια παιχνίδια είναι κατάλληλα για την ανάπτυξη του παιδιού ανά ηλικία και θέλει να αυξήσει το visibility και τους αναγνώστες του.

Ποια είναι η στόχευση στα display ads;

Στοχεύουμε είτε κοινό είτε sites.
Όσον αφορά την στόχευση νέου κοινού γίνεται βάσει των παρακάτω:

  • Δημογραφικά στοιχεία. Επιλέγουμε ηλικία, φύλο και γονική κατάσταση.
  • Ενδιαφέροντα. Μέσα από μια μεγάλη λίστα που παρέχει η google με ενδιαφέροντα επιλέγουμε για παράδειγμα αθλητικά, ταξίδια, ειδήσεις κ.ά.
  • Αγοραστική συμπεριφορά. Αυτή η στόχευση είναι παρόμοια με την παραπάνω αλλά εδώ δεν μένουμε μόνο στο ενδιαφέρον αλλά και την συμπεριφορά, δηλαδή αν ψάχνουν ή σχεδιάζουν κάτι ενεργά για να πραγματοποιήσουν μια αγορά στο άμεσο μέλλον. 
  • Custom audiences. Προσθέτουμε keywords που περιγράφουν τα ενδιαφέροντα του κοινού μας (πχ ψώνια) ή keywords που έχει ψάξει το κοινό (πχ παπούτσια) ή/και συγκεκριμένα sites (πχ asos) ή παρόμοια με αυτά που έχει επισκεφθεί το κοινό που θέλουμε να στοχεύσουμε.
  • Similar audiences. Στοχεύουμε νέο κοινό που είναι παρόμοιο με αυτό που έχει επισκεφθεί το site μας ή μια συγκεκριμένη σελίδα του site μας ή έχει ολοκληρώσει μια ενέργεια, όπως μια αγορά ή εγγραφή.

Όσον αφορά την στόχευση των sites γίνεται βάσει των παρακάτω:

  • Site keywords. Προσθέτουμε keywords σχετικά με την επιχείρηση ή το κοινό και η google βρίσκει ποια sites περιέχουν αυτά τα keywords για να εμφανίσει το ad banner.
  • Θεματολογία των sites. Μέσα από μια μεγάλη λίστα που παρέχει η google με θέματα επιλέγουμε για παράδειγμα αθλητικά, ταξιδιωτικά, ειδησεογραφικά ή άλλα sites.
  • Συγκεκριμένα sites. Ορίζουμε εμείς σε ποια ακριβώς sites θέλουμε να εμφανιστεί το ad banner προσθέτοντας τα domain τους.

Τι είναι Remarketing; 

Το Remarketing αποτελεί άλλη μια στόχευση κοινού, όμως στην περίπτωση αυτή το κοινό δεν είναι νέο αλλά υπάρχοντες επισκέπτες ή πελάτες. Γι’ αυτό το remarketing θεωρείται το πιο δυνατό targeting του display network. Δίνει την δυνατότητα να επαναστόχευσης χρηστών που μπήκαν στο site ή σε συγκεκριμένες σελίδες του site και έφυγαν χωρίς να ολοκληρώσουν την επιθυμητή ενέργεια. 

Για παράδειγμα, μπορούμε να στοχεύσουμε χρήστες που μπήκαν στην κατηγορία με τα παπούτσια, δείχνοντάς τους banner με μια προτροπή ώστε να επιστρέψουν. 

Μπορούμε να δείξουμε στους επισκέπτες που αγόρασαν από την κατηγορία παπούτσια, banner με τη νέα συλλογή που μόλις φέραμε με στόχο να αγοράσουν ξανά. 

Ή μπορούμε στους χρήστες που έβαλαν ένα προϊόν στο καλάθι τους και τελικά αποχώρησαν, να δείξουμε ένα product banner με τα προϊόντα που είδαν ή κάποια έκπτωση ή κάποιο μήνυμα fomo (fear of missing out) ώστε να επιστρέψουν και να ολοκληρώσουν την αγορά.