Google Ads

Τι είναι τα Google Ads;

Τα Google Ads ή Google Adwords, όπως λέγονταν παλαιότερα, είναι στην ουσία οι διαφημίσεις της Google είτε αυτές εμφανίζονται στο Search network, είτε στο Display, Shopping network κτλ

google ads vs seo example

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα της διαφήμισης στο Google;

  1. Φέρνει άμεσα αποτελέσματα, αφού ξεκινάει άμεσα και το στοχευμένο κοινό μπορεί αμέσως να προβεί σε αγορές. Σε αντίθεση με το seo που θα χρειαστεί μήνες για να φέρει αποτελέσματα.
  2. Έχει μεγάλη απήχηση, αφού εμφανίζεται σε μεγάλο αριθμό χρηστών.
  3. Έχει πολύ καλή στόχευση, αφού οι χρήστες ψάχνουν και ενδιαφέρονται για το διαφημιζόμενο προϊόν/υπηρεσία.
  4. Έχει μετρήσιμα αποτελέσματα, αφού ξέρουμε ακριβώς πόσοι είδαν την διαφήμιση στο Google, πόσοι μπήκαν στο website και πόσοι ολοκλήρωσαν την επιθυμητή ενέργεια, όπως είναι μια εγγραφή ή αγορά.
  5. Έχει μεγάλη ευελιξία, αφού μπορεί οποιαδήποτε στιγμή ο διαφημιζόμενος να ξεκινήσει ή να σταματήσει την διαφήμιση, όπως και να αυξομειώσει το budget
  6. Στοχεύει κυρίως σε πωλήσεις. Άλλα δίκτυα της google, όπως το display network, μπορεί να στοχεύουν περισσότερο σε reach, awareness και όχι τόσο σε πωλήσεις.

Πώς λειτουργούν τα Google Ads;

Στην ουσία γίνεται μια δημοπρασία μεταξύ των διαφημιζόμενων και βάσει κάποιων παραγόντων, επιλέγονται οι διαφημιζόμενοι που θα εμφανιστούν στην 1η θέση, 2η, 3η κτλ. 

Πώς επιλέγουμε τι θα διαφημίσουμε;

Αυτή είναι η πιο σημαντική ερώτηση, μιας και η λάθος επιλογή κατηγοριών, μπορεί να αποφέρει ζημία στην επιχείρηση. Για την καλύτερη επιλογή, θα χρειαστεί να συνεργαστούμε στενά, ώστε να συγκεντρώσουμε όλα τα data που χρειάζονται. Από την πλευρά σας, να μας δώσετε πληροφορίες για οικονομικά στοιχεία (πχ περιθώριο κέρδους), ιστορικό παραγγελιών (πχ top-selling categories) και εμείς από την πλευρά μας στατιστικά ζήτησης. Αφού φιλτράρουμε τα δεδομένα και ορίσουμε τα ανάλογα κριτήρια, τότε θα βρούμε τις καλύτερες δυνατές κατηγορίες για να διαφημίσουμε στην Google και τα περιθώρια μη καλής απόδοσης θα ελαχιστοποιηθούν. Σε περίπτωση που δεν θέλετε να μοιραστείτε μαζί μας οικονομικά στοιχεία και sales data, τότε θα στηριχθούμε αποκλειστικά στα keyword insights. 

Πώς στήνουμε μια διαφήμιση στο Search της Google;

1. Δημιουργία καμπάνιας

Σε campaign level καθορίζουμε τα settings, όπως είναι το daily budget, το bidding strategy και την τοποθεσία στόχευσης.

2. Keyword research

Τι είναι Keyword research; Είναι η έρευνα που κάνουμε για να βρούμε σχετικές λέξεις με το αντικείμενο που θέλουμε να διαφημίσουμε, είτε αυτό είναι μια επιχείρηση, δηλαδή η γενική κατηγορία που ανήκει είτε μια κατηγορία ή ένα προϊόν ενός eshop. Εργαλεία όπως το Google search console, Google keyword tool, Ahrefs είναι keyword research tool και μας βοηθούν να βρούμε λέξεις-κλειδιά που αναζητούν οι χρήστες.

3. Ανάλυση ανταγωνισμού για εύρεση επιπλέον keywords

Αναζητούμε στα οργανικά αποτελέσματα της google τους top ανταγωνιστές και εντοπίζουμε τις λέξεις-κλειδιά που στοχεύουν ώστε να τις συμπεριλάβουμε στην στρατηγική μας. Εκτός από τα meta tags, τo ahrefs και το semrush θα μας βοηθήσουν να βρούμε επιπλέον keywords καθώς και σε ποια από αυτά διαφημίζονται ή όχι οι ανταγωνιστές.

4. Επιλογή targeted keywords

Αφού έχουμε δημιουργήσει ένα pool λέξεων με τους παραπάνω τρόπους, αποφασίζουμε ποιες από αυτές θα στοχεύσουμε ή όχι.

5. Προσθήκη keywords με τον κατάλληλο τύπο αντιστοίχισης

Κατά την προσθήκη των keywords στον λογαριασμό Google Ad, καλούμαστε να επιλέξουμε ποιον τύπο αντιστοίχισης θα εφαρμόσουμε. Δείτε εδώ αναλυτικά τι είναι οι τύποι αντιστοίχισης και ποιοι είναι. Εμείς από τους τύπους αυτύς, αποφεύγουμε τον broad match καθώς είναι πολύ γενικός και η στόχευσή μας θα είναι πολύ ανοιχτή με αποτέλεσμα να χρεωνόμαστε για clicks που δεν θα είναι ποιοτικά και δεν θα φέρουν αποτέλεσμα. Επιλέγουμε ανάμεσα σε phrase match και exact match, ανάλογα την περίπτωση και την στρατηγική που έχουμε ορίσει.

6. Προσθήκη negative keywords

Εκτός από τις λέξεις που θα στοχεύσουμε, στην πιο πάνω έρευνα έχουμε βρει λέξεις-κλειδιά που δεν θέλουμε να εμφανιστούμε και να χρεωθούμε για αυτές. Για παράδειγμα, αν πουλάμε παιχνίδια, στη λέξη `παιχνίδια δωρεάν` θα επιλέξουμε να μην εμφανιστεί η διαφήμισή μας.

7. Εύρεση καταλληλότερου landing page για τα targeted keywords 

Η σελίδα στην οποία στέλνουμε την διαφήμιση της Google είναι πολύ σημαντική, καθώς όσο πιο καλά στοχευμένη είναι και περιέχει αυτό που αναζητεί ο χρήστης, τόσο θα τον βοηθήσει να κάνει convert ή την ενέργεια που θέλουμε. Επιλέγουμε είτε κάποια σταθερή σελίδα είτε κάποια σελίδα κατηγορίας, φίλτρου ή ακόμα και προϊόντος, ανάλογα τι “απαντάει” καλύτερα στην αναζήτηση.

8. Δημιουργία text ads

Τα text ads είναι οι διαφημίσεις κειμένου που εμφανίζονται στην αναζήτηση της Google και είναι αυτά που θα “κερδίσουν” ή όχι τον χρήστη, ώστε να κάνει κλικ και να μπει στο site. Δημιουργούμε optimized text ads που περιλαμβάνουν το βασικό keyword στον τίτλο και ελκυστικές περιγραφές, ώστε όχι μόνο να κερδίσουμε το κλικ του χρήστη αλλά και μικρότερη χρέωση από την google, αφού επιτυγχάνουμε καλύτερο quality score, το οποίο συντελεί στο cpc. Για το λόγο αυτό δημιουργούμε διάφορες παραλλαγές τόσο σε τίτλους όσο και σε περιγραφές.

9. Προσθήκη extensions

Τα extensions βοηθούν την διαφήμιση να καταλαμβάνει περισσότερο χώρο, να τραβάει την προσοχή του χρήστη και να δίνει extra πληροφορία που δεν περιέχεται στο βασικό κείμενο της διαφήμισης. Άρα βελτιώνει το CTR, αφού οι χρήστες την επιλέγουν περισσότερο και κατ’ επέκταση βελτιώνεται το quality score και μειώνεται το cpc. Προσθέτουμε όσο το δυνατόν περισσότερα extensions γίνεται για τους παραπάνω λόγους. Αυτό, όμως, δεν σημαίνει ότι η google θα τα εμφανίσει όλα κάθε φορά, εκείνη καθορίζει βάσει της θέσης, του ανταγωνισμού κι άλλων παραγόντων, αν θα δείξει κάποιο/α extensions ή όχι.

  • Sitelink extensions
    Ορίζουμε 4 links που πάνε σε άλλες χρήσιμες σελίδες, συμπληρωματικές με την αναζήτηση του χρήστη. Προτείνουμε κάποιο φίλτρο της κατηγορίας που έψαξε ο χρήστης ή κάποια παρόμοια συμπληρωματική κατηγορία. Για παράδειγμα, αν η κατηγορία που διαφημίζουμε είναι γυναικεία μαγιό, τα sitelinks extension θα μπορούσαν να είναι είτε γυναικεία μπικίνι και γυναικεία ολόσωμα μαγιό είτε γυναικείες σαγιονάρες ή γυναικεία καπέλα θαλάσσης κτλ.
  • Call out extensions
    Εδώ ορίζουμε τα 4 πιο σημαντικά πλεονεκτήματα όλου του site, όπως για παράδειγμα, 24ωρη εξυπηρέτηση, Δωρεάν μεταφορικά άνω των 30 κτλ.
  • Call extensions
    Σε αυτό το extension, ορίζουμε τον αριθμό τηλεφώνου της επιχείρησης, ώστε ο χρήστης να μπορεί να πατήσει απευθείας από την google το τηλέφωνο και να καλέσει την επιχείρηση.
  • Structured snippet extensions
    Εδώ έχει διάφορες επιλογές να ορίσουμε, όπως είναι τα brands, types, styles, destinations, courses κτλ ανάλογα με το είδος επιχείρησης, δηλαδή αν πρόκειται για eshop, τουριστική επιχείρηση, site σεμιναρίων κτλ. Συχνά στα eshops χρησιμοποιούμε το brands, όπου ορίζουμε τους επώνυμους σχεδιαστές και μάρκες που εμπορεύονται.
  • Location extension
    Εδώ, εφόσον υπάρχει φυσικό κατάστημα, καθορίζουμε την διεύθυνση μέσω του Google My Business. Αν δεν έχετε ήδη GMB, μπορούμε να σας δημιουργήσουμε εμείς.
  • Image extension
    Προσθέτουμε μια εικόνα από ένα ενδεικτικό προϊόν της κατηγορίας που διαφημίζουμε, συνήθως το πιο δημοφιλές ή κάποιο με έντονα χρώματα για να κάνει stand out.
  • Brand και logo extensions
    Αυτά είναι 2 νέα extensions, που βοηθούν την επιχείρηση να αναδείξει το brand και το logo της. Το οπτικό κομμάτι είναι πολύ σημαντικό και βοηθάει την διαφήμιση να ξεχωρίσει, ειδικά αν η επιχείρηση είναι ευρέως αναγνωρίσιμη.
  • App extension
    Στην περίπτωση που υπάρχει app, το προσθέτουμε σε αυτο το extension, ώστε οι χρήστες να μπορούν να το κατεβάσουν απευθείας από την διαφήμιση της google, χωρίς καν να μπουν στο website. Επίσης, αποτελεί ένα ακόμα placement για να δείξετε το app σας και να αυξήσετε τα download.
  • Promotion extension
    Σε περιόδους εκπτώσεων, black friday, εμπορικών εορτών ή όποτε έχετε διαθέσιμες προσφορές, χρησιμοποιούμε το συγκεκριμένο extension, για να αναδείξουμε ένα ποσό ή ποσοστό έκπτωσης που κερδίζουν οι χρήστες είτε καθολικά σε όλο το site είτε με την χρήση promo code.

Αφού τελειώσουμε με την δημιουργία της διαφήμισης στην Google, μετά σειρά έχουν τα εξής:

Προσθήκη conversion tracking

Για να παρακολουθήσουμε την απόδοση των Google Ads, δεν αρκεί να βλέπουμε τα basic metrics για το performance της διαφήμισης, αλλά και τα στατιστικά των πωλήσεων, της συμπλήρωσης μιας φόρμας ή ότι άλλο καθορίσουμε ως στόχο. Για να γίνει αυτό χρειάζεται να προστεθεί και να παραμετροποιηθεί ένα κομμάτι κώδικα μέσα στο site, όπως για παράδειγμα στην thank you page ενός eshop.

Παρακολούθηση αποτελεσμάτων και data analysis

Αφού είναι όλα έτοιμα και ξεκινήσουμε την διαφήμιση στην Google, ξεκινάει και η στενή παρακολούθηση της απόδοσης και των αποτελεσμάτων ώστε να δούμε τι αποδίδει καλά ή όχι και τι θα χρειαστεί να αλλάξουμε ή να βελτιώσουμε.

Optimization (bidding strategy, cpc, targeted kws, negative kws, budgeting)

Αφού καταγράψουμε τα αποτελέσματα, πρέπει να κάνουμε και τις ανάλογες ενέργειες για να βελτιστοποιήσουμε τις καμπάνιες. 
Για παράδειγμα, μια διαφήμιση μπορεί να εμφανίζεται σε χαμηλή θέση και να μην παίρνει αρκετά clicks, οπότε χρειάζεται να ανεβάσουμε το bid για να εμφανιστεί υψηλότερα. 
Άλλο παράδειγμα, είναι να βρούμε επιπλέον negative keywords, δηλαδή λέξεις που μας φέρνουν clicks αλλά δεν θέλουμε να εμφανιζόμαστε σε αυτά είτε γιατί δεν ικανοποιούν τα προϊόντα του eshop την σχετική αναζήτηση είτε γιατί δεν έχει την απόδοση που περιμέναμε και αποφασίζουμε να την απενεργοποιήσουμε ώστε το budget αυτό να επενδυθεί σε πιο αποδοτικά keywords.
Επιπλέον, μπορεί να χρειαστεί να αλλάξουμε τη στρατηγική μας και από clicks να στοχεύσουμε πωλήσεις, εφόσον υπάρχει ιστορικότητα ή να στοχεύσουμε σε πωλήσεις μεγαλύτερης αξίας κ.ο.κ. 
Γενικά, το κομμάτι της στρατηγικής και του optimization είναι από τα πιο σημαντικά κομμάτια και είναι αυτά που ξεχωρίζουν έναν έμπειρο digital marketer από έναν άπειρο.
Χρειάζεται να ξέρουμε να μεταφράζουμε τα data και να ενεργούμε ανάλογα για να τα βελτιώσουμε. 
Όπως και το κομμάτι του πειραματισμού είναι εξίσου σημαντικό και δεν πρέπει να το φοβόμαστε. Κάτι που μπορεί να “δούλεψε” σε μια επιχείρηση, δεν είναι απαραίτητο ότι θα “δουλέψει” και στην άλλη, οπότε αν δεν πειραματιστούμε δεν θα μάθουμε πως μπορούμε να φέρουμε ακόμα καλύτερα αποτελέσματα.

Report απόδοσης & Ανάλυση αποτελεσμάτων

Καθημερινό report απόδοσης ή μηνιαίο report απόδοσης + μηνιαία ανάλυση αποτελεσμάτων
Ανάλογα με το πακέτο που θα διαλέξετε παρακάτω, θα μπορείτε να βλέπετε καθημερινά ή μηνιαία την απόδοση των διαφημίσεών σας. Ακόμα κι αν επιλέξετε το μηνιαίο report, αυτό δεν σημαίνει πως εμείς δεν παρακολουθούμε καθημερινά τον λογαριασμό Google Ads σας.

Απλά στην 1η περίπτωση θα λάβετε ένα data studio report που θα ανανεώνεται καθημερινά και στο τέλος του μήνα ένα ppt report με τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματα, ενώ στην 2η περίπτωση θα λάβετε μια φορά το μήνα μόνο το ppt report με την απόδοση και τα συμπεράσματα.

Τι άλλες επιλογές υπάρχουν στο Search Network;

Άλλοι τύποι που εμφανίζονται στο search network και θεωρούνται Advanced Google Ads, είναι τα Dynamic Search Ads και τα Remarketing List Search Ads, που αναλύουμε παρακάτω.

Τι είναι τα Dynamic Search Ads (DSA);

Αυτός ο τύπος καμπάνιας, συνήθως, χρησιμοποιείται σε πολύ μεγάλα eshops που θέλουν να διαφημίσουν μαζικά πάρα πολλές κατηγορίες ή δεν μπορούν να ξεχωρίσουν συγκεκριμένες κατηγορίες για να προωθήσουν.

Για παράδειγμα, ένα πολύ μεγάλο marketplace ενδιαφέρεται να διαφημιστεί στην Κύπρο, όμως δεν έχει data για την αγορά αυτή και δεν γνωρίζει ποιές κατηγορίες θα αποδώσουν καλύτερα εκεί. Στην περίπτωση αυτή, ξεκινάμε με Dynamic Search Ads και μέσα από την ανάλυση των αποτελεσμάτων, βλέπουμε ποιες κατηγορίες ξεχωρίζουν ώστε να φτιάξουμε dedicated campaigns για αυτές. 

Η DSA δεν περιλαμβάνει targeted keywords, στοχεύουμε μόνο urls μέσα από το site και η Google προσπαθεί να καταλάβει από διάφορα signals τι αφορά αυτή η σελίδα και μεταφράζει την πληροφορία αυτή σε λέξεις-κλειδιά, ώστε να δείξει την αντίστοιχη διαφήμιση.

Η διαφήμιση που θα εμφανιστεί στο Google Search θα έχει δυναμικό τίτλο και display url, ενώ η περιγραφή θα είναι πολύ γενική, καθώς δεν ξέρουμε εξαρχής τι ακριβώς θα αναζητήσει ο χρήστης. Μπορεί να ψάξει από τσάντες μέχρι ακουστικά bluetooth, αν έχουμε ένα μεγάλο eshop, οπότε η περιγραφή πρέπει να “κολλάει” με οποιαδήποτε αναζήτηση.

Όπως καταλαβαίνετε, αρκετά κομμάτια είναι αυτοματοποιημένα από την Google, όπως τα keywords, ο τίτλος και το url, ενώ η περιγραφή πολύ γενική. Γι’ αυτόν το λόγο, δεν μπορεί να έχει την απόδοση που έχει μια dedicated search campaign, που είναι πολύ πιο στοχευμένη και έχουμε τον απόλυτο έλεγχο εμείς.

Αυτό δεν σημαίνει πως δεν είναι καλό να την χρησιμοποιήσουμε, αλλά πρέπει να ξέρουμε πότε και σε ποιες περιπτώσεις είναι αυτή η καλύτερη λύση, όπως στο παράδειγμα που αναφέρθηκε παραπάνω.

Τι είναι τα Remarketing List Search Ads (RLSA);

Σε αυτόν τον τύπο διαφήμισης, δεν αλλάζει το text ad, αλλά το κοινό στόχευσης. Προσθέτοντας το remarketing tag, δημιουργείται μια λίστα με τους χρήστες που έχουν επισκεφθεί το website, όπου τους επαναστοχεύουμε στο Google Search συνήθως με μεγαλύτερο cpc. Στην ουσία στοχεύουμε λίγο πιο δυναμικά τους χρήστες που έχουν ήδη κάνει μια έρευνα αγοράς και έχουν μπει στο site μας, πιστεύοντας πως είναι λίγο πιο κοντά στην ολοκλήρωση της αγοράς.

Γιατί χρειάζομαι digital agency για το στήσιμο μιας διαφήμισης Google;

Στα Google Ads είναι σημαντικό να έχετε έναν digital marketer ή ένα digital marketing agency που θα στήσει, θα παρακολουθεί και θα βελτιστοποιεί τον λογαριασμό σας, ώστε να αποφευχθούν τυχόν λάθη που θα οδηγήσουν σε σπατάλη χρημάτων και δεν θα αποδώσουν για την επιχείρησή σας. 

Στα 10 χρόνια πείρας έχουμε δει πολλούς λογαριασμούς από επιχειρηματίες που προσπάθησαν μόνοι τους να κάνουν διαφήμιση Google Ads για να γλιτώσουν το κόστος ενός Google Ads expert. Είτε με λάθος στρατηγική στην δομή των campaigns είτε με λάθος στόχευση και πολύ γενικά keywords που ναι μεν θα έφερναν πολλά clicks αλλά θα μεγιστοποιούσαν την χρέωση, χωρίς απόδοση, αφού δεν ήταν σωστά στοχευμένες. 

Για παράδειγμα, ένας life coach που θέλει να διαφημιστεί, ο ίδιος θα στόχευε σε λέξεις, όπως είναι το coaching ή το life coaching. Αυτά τα keywords όμως είναι γενικά και κυρίως πληροφοριακού χαρακτήρα, καθώς ο χρήστης θα ψάχνει `τι είναι` ή για `σπουδές` με αποτέλεσμα ο επιχειρηματίας απλά να ξοδέψει κάποια χρήματα στην Google, χωρίς να κλείσει κάποιον πελάτη για συνεδρία που ήταν και ο στόχος. Ο digital marketer expert από την άλλη θα στόχευε αποκλειστικά λέξεις με purchase intent, όπως είναι `life coaching συνεδρίες` ή `life coaching τιμες` που θα αποδώσουν καλύτερα και με μικρότερο κόστος.